Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych ujętych w powyższym formularzu przez INTERPERSONNEL Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Sosnowcu (41-219) przy ul. Kosynierów 44, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000498608, REGON: 243493320, dla celów marketingowych - zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (tekst jedn. DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926, ze zm.). Dane powyższe składam dobrowolnie, ponadto zostałem poinformowany o uprawnieniach przysługujących mi na podstawie wskazanej wyżej ustawy, w szczególności o prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.*

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od INTERPERSONNEL Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Sosnowcu (41-219) przy ul. Kosynierów 44, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DZ.U. NR. 144, poz. 1204 z późn.zm.) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesłanie przez INTERPERSONNEL Polska Sp. z o.o. informacji handlowej na podany wyżej adres poczty elektronicznej.*

Upgrade your career

(Senior) Credit & Collections Specialist German Speaker - Transition

Employer: Capgemini Poland Sp. z o.o.
Location: Katowice
Job description

➡ The duties include Collections interactions with clients in a fast paced goal oriented AR department
➡ Providing high customer service regarding collection issues, process customer refunds, process and review account adjustments, resolve client discrepancies and short payments. Responsible for monitoring and maintaining assigned accounts
➡ Actively supporting Team Leader in monitoring results and performance
➡ Establishing proper collections strategies
➡ Accountable for reducing delinquency for assigned accounts
➡ Perform other assigned tasks and duties necessary to support the Accounts Receivable Department, including other team members training
➡ Enlist the efforts of sales and senior management when necessary to accelerate the collection process
➡ Must communicate & follow up effectively with sales department regarding customer accounts on a timely basis
➡ Establish and maintain effective and cooperative working relationships with and sales finance department and customers representatives
➡ Actively looking for areas of improvements, eliminating wastes and implementing solutions
➡ Running reports from SAP and preparing daily/weekly/monthly statistics and presentations if required

Requirements

➡ At least 1 year of experience in accounting
➡ Fluent in English and German (at least C1 level)
➡ Excellent Customer Service & communication skills
➡ Advanced Excel knowledge and computer skills
➡ Strong interpersonal, communication skills and enthusiasm
➡ Ability to work to tight deadlines and stretch targets
➡ Influencing and negotiating skills
➡ Availability to go for 3 months transition (September 2017, location: Berlin)

REKRUTACJA ZAKOŃCZONA